Svaki drugi stanovnik Srbije koristi Internet, a svaki četvrti ima profil na društvenoj mreži Facebook. U Srbiji 52 odsto ukupne populacije povremeno upotrebljava Internet, dok taj procenat među mladima od 12 do 29 godina iznosi 91 odsto. Među starijima iznad 66 godina, samo je pet odsto onih koji koriste taj medij, a više od polovine građana, odnosno 51 odsto ima pristup Internetu kod kuće, od čega ga dve trećine koristi svakodnevno. Istraživanja su pokazala da televizija i dalje ostaje glavni izvor informisanja građana, ali da se na drugom mestu nalazi Internet. Od ukupne populacije, 77 odsto se informiše putem televizije, 13 odsto putem Interneta, sedam odsto iz dnevnih novina, dva odsto sa radija, dok preostali procenat odlazi na one koji nemaju dodira sa medijima. Među mlađom populacijom koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i ima od 12 do 29 godina, veći je procenat upotrebe Interneta u informisanju. Čak 29 odsto mladih se informiše putem Interneta, 60 odsto to čini putem televizije, a sedam odsto iz dnevnih novina.
Svaki drugi stanovnik Srbije koristi Internet, a svaki četvrti ima profil na društvenoj mreži Facebook, pokazali su rezultati istraživanja agencije Ipsos Stratedžik marketing, koji su predstavljeni u četvrtak.
"U Srbiji 52 odsto ukupne populacije povremeno upotrebljava Internet, dok taj procenat među mladima od 12 do 29 godina iznosi 91 odsto", rekla je na konferenciji za novinare predstavnica Stratedžik marketinga Jasna Milošević.
Ona je rekla da među starijima iznad 66 godina, samo je pet odsto onih koji koriste taj medij, a više od polovine građana, odnosno 51 odsto ima pristup Internetu kod kuće, od čega ga dve trećine koristi svakodnevno.
Istraživanja su pokazala da televizija i dalje ostaje glavni izvor informisanja građana, ali da se na drugom mestu nalazi Internet. Od ukupne populacije, 77 odsto se informiše putem televizije, 13 odsto putem Interneta, sedam odsto iz dnevnih novina, dva odsto sa radija, dok preostali procenat odlazi na one koji nemaju dodira sa medijima.
Među mlađom populacijom koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i ima od 12 do 29 godina, veći je procenat upotrebe Interneta u informisanju. Čak 29 odsto mladih se informiše putem Interneta, 60 odsto to čini putem televizije, a sedam odsto iz dnevnih novina.
U okviru mlade populacije, 68 odsto njih je navelo da koristi Internet svaki dan. Taj procenat je niži kada se uzme uzorak iz celokupnog stanovništva Srbije, koji iznosi 36 odsto.
Istraživački tim Stratedžik marketinga je naveo da TV pre svega koriste građani iznad 66 godina starosti, sa osnovnom školom i iz seoskih sredina, dok Internet najpre koriste mladi, sa fakultetskim obrazovanjem i iz gradskih sredina.
"Internet postaje primarni izvor informisanja", rekla je Milošević i dodala da se taj medij na prvom mestu koristi za "surfovanje", odnosno pretraživanje informacija, a zatim čitanje vesti, slanje pošte i za socijalne mreže.
Prvi na listi omiljenih sajtova korisnika Interneta u Srbiji su Youtube, Facebook i Google.
Među mladima, čak 76 odsto njih je aktivno na Facebooku, a broj prijatelja na toj socijalnoj mreži varira u zavisnosti od godina, pa tako tinejdžeri imaju od 500 do 800 prijatelja jer, za razliku od starijih, prihvataju pozive za prijateljstvo i ljudi koje ne poznaju.
Facebook korisnici su ulogovani na toj mreži oko tri sata dnevno, a aktivni oko sat i 45 minuta, pokazalo je istraživanje Stratedžik marketinga.
Žene provode više vremena na toj društvenoj mreži od muškaraca, a mladi se češće "loguju" i ćaskaju na Facebooku od populacije starije od 40 godina.
Tinejdžeri takođe intenzivno "četuju", odnosno ćaskaju na Internetu.
Za razliku od socijalnih mreža, blog i kupovina preko Interneta još nisu tako popularni u Srbiji, jer tek šest odsto građana tvrdi da ima sopstveni blog, dok je svaki deseti "onlajn" kupac.
Istraživanje je Stratedžik marketing sproveo u aprilu, telefonskom anketom kojom je obuhvaćen reprezentativni uzorak od 2.034 ispitanika starijih od 12 godina.
U drugom istraživanju, koje je ta agencija uradila u okviru istog projekta, metodom lice u lice, na uzorku od 533 građana iz urbanih sredina koji redovno koriste Internet, procenat onih koji koriste Internet svaki dan iznosi 66 odsto.